Wednesday, September 12, 2012

Çanakkale - Bozcaada..



 Çanakkale - Bozcaada, 55 km..









 Yolculuğumun bonus bölümündeyim.. Haftasonunu Çanakkale'de dostum Serkan Uslu ile birlikte geçirdim.. Çanakkale en sevdiğim, en çok uğradığım şehirlerden biri.. Gelibolu yarımadası, Kilitbahir, Bozcaada, Assos,  Kabatepe, Güzelyalı, daha görmediğim Gökçeada gibi görülecek, gezilecek, hayat geçirilecek bir çok güzel yeri var.. 






 Şakir'deki klasik kahvaltıdan sonra bisikletçi Murat abiye uğradım, yıpranmış bisikletime bir göz attı, küçük ayarlar yaptı, para da istemedi.. 






 55 km'lik yolun en göz korkutan kısmı İntepe rampası.. Ama şansıma bugün ve önümüzdeki 3 gün rüzgar hep arkamdan esecek.. Rüzgarla birlikte ,düzeltilen yollar sayesinde pedallamak oldukça kolay ve zevkliydi.. Çok rahat bir sürüş günü oldu, doğru düzgün terlemedim bile.. 






 Bozcaada'ya feribotla geçişin her zaman gülümseten bir tarafı var.. Boz bir ada da olsa, Bozcaada içinde barındırdığı yaşam ihtimalleriyle her zaman ilham veren bir ada.. Belki de sahip olduğumuz tek ada.. Merkezdeki çay bahçelerinde kahvaltı, Ayazma sahilinde buz gibi denize girmek, yel değirmenlerinin dibinde gün batımını şarap ve üzümle izlemek, akşam vakti merkezdeki lokantalarda rakı balık yapmak, ardından Polente'de cila biraları, ve gecenin sonunda Ayazma sahilinde yıldızları saymak.. Bunlar benim bugüne kadar yaklaşık 10 kez geldiğim Bozcaada'daki ritüellerim.. Ama yeniliklere de açık olmak, onları aramak da lazım.. 






 Burada adanın arkasında, Ayazma sahiline yakın Ada Camping'de kalırım.. Adadaki tek camping zaten burası.. Çadır 25, kendi çadırın 15.. Sahile bisikletle 4-5, yürüyerek 15 dakika.. İki gece kalmayı planlıyorum.. Yarın adanın etrafını turlayacağım.. Fotoğraf çekmeyi unutmam umarım..




No comments:

Post a Comment